11 Kasım 2012 Pazar

Çöven Kökü Suyu Nasıl Hazırlanır ?

Her türlü temizlikte kullanabileceğimiz Çöven Kökünün Suyunu şu şekilde hazırlıyoruz:


                                                                                


(Bizim kullandığımız Çöven kökleri kabukları soyulmuş ve kırılmış, ufalanmış haldedir)


100-150 gr çöven kökünü 3 kere kaynatacağız.

I. kaynatmada, 1 bardak çöven kökünü 3- 3,5 lt suyla 30 dk kaynatıyoruz.

Bir kaç saat dinlendiriyoruz, hem soğuma hem de özün suya geçmesi için gerekmektedir.

Soğuyan çöven suyunu  Süzerek 10  lt  lik su şişesine aktarıyoruz.

Aynı şekilde  2. ve 3. kaynatmaların sularını da soğuyunca pet şişeye aktarıyoruz. 3 kaynatma sonunda homojen  çöven kökü suyumuz hazırlanmış oluyor.

Kaynama sırasındaki su kayıplarından sonra elimizde 8  lt civarında doğal temizleyici bulunuyor.

Elde edilen bu temizleyici saç yıkamadan bulaşığa, yüzey temizlemeden çamaşıra kadar 1 hafta boyunca oluşan tüm temizleyici ihtiyacımızı karşılıyor.

Yani 1 kg Çöven Kökü  7 hafta kadar yetebiliyor.

Bir iki günlük kullanacağımız kadarı el altında, kalanının içine biraz sirke katarak serin bir ortama (ekşime yapmaması için) kaldırıyoruz. (Sirke katarak dolaba veya serin ortama alma fikri de Esra Coşkun Hanımefendi'ye aittir.)

25 yorum:

  1. bilgiler için çok teşekkürler :) ama tarifi pek anlamadım :/ aynı bardağı üç kez kaynatıp, üç kere çöven suyu mu almış oluyoruz? yoksa elimizdeki miktarı üçe mi bölüyoruz? eğer öyleyse neden tamamını kaynatmıyoruz da üçe bölüyoruz? yoksa aynı suyu 30 ar dk dan üç kez, yani 1,5 saat mi kaynatıyoruz? offf yardım :) bir de nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Şayan Dirik, aynı çöven kökünü ayrı ayrı 3 kez kaynatıyoruz. Ve Her üç kaynatmanın sularını bir kapta birleştiriyoruz. Satın almak için iletişim ve sipariş bölümünden bilgilerimize ulaşabilirsiniz.Saygılar...

      Sil
    2. bu bitkiyi nereden alıyorsunuz

      Sil
  2. Öncelikle bu sitede emeği geçen herkeze bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.

    Çöven Kökü Suyu Köpük Sabun Olarakta Kullanıla Biliyor.Vidoda anlatıldığı gibi

    http://www.youtube.com/watch?v=OoEC2Po7eAA&feature=youtu.be

    Çöven otu ekstraktı helva ve lokum yapımında kullanılan bir malzeme dolayısıyla toptan 30 litrelik bidonlarda satılıyor. Ben internetten deneme amaçlı olarak 1 litre bulabildim ve çok memnun kaldım. Memnun kalınca gerisini getirmek istedim lakin 30 litre çok olduğu için kendim yapmak için araştırmaya başladım ve bu siteden yardım aldım .Sonra deneme yanılma yöntemiyle kendi yöntemimi geliştirdim

    Ben videoda anlatıldığı gibi köpük makinasına yada asıl adıyla köpük dispanseri almadım( internetten satın alabilirsiniz) duvarı delip te köpük dispanserini duvara monte etmemek için marketten tezgah üstü köpük sabun aldım komili marka.Onun makinasını kullanıyorum bu daha mantıklı geldi hem lavaboda el yıkamak için hem de banyoda sabunlanmak için kullanıyorum. Doğal bir ürün olduğu için bulaşık ve çamaşır yıkamadada kullanıla bilir aslında çok güzel köpürüyor çokta güzel temizliyor kimyasal sıvı sabunlar gibi bir zararıda yok. Köpük sabunluğu kullanırken tek dikkat etmeniz gererek basma mekanizmasının içinde bulunan delikli süzgeci tıkamamanız lakin süzgeç yerinden çıkmadığı için temizlenemiyor tıkandığı zamanda mekanizma görevini yerine getirmiyor ve atmanız gerekiyor bunu öğrenene dek 3 tene makina atmak zorunda kaldım.Çöven suyunu içine koymadan önce çok iyice süzmeniz gerekiyor ki içindeki süzgeç tıkanmasın

    Gelelim yapım aşamasına 3 aşamada çıkarrtıyoruz çöven kökünden özünü. Ben aktardan 100 gr çöven kökü alıyorum .100 gr'mı 3 lira.100 gr çöven kökünü akşamdan 2,5 litre sıcak su içine koyup bir gece bekletiyoruz.Ertesi gün iyicene yumuşamış olan kökleri mümkün olduğu kadar küçük (bezelye tanesi kadar ) doğruyoruz.Yarım saat kısık ateşte kaynatıyoruz ve ocağın altını kapatıyoruz tencerenin ağzı kapalı şekilde 2 saat dinlendiriyoruz tekrardan ocağın altını yakıp bir yarım saat daha kaynatıp 2 saat daha dinlenmeye bırakıyoruz daha sonra suyumuzu süzerek mümkünse cam bir kavanoza ( doğal bir kök suyu olduğundan çabuk bozulmaması için) koyuyoruz.

    Tekrardan tenceremize 2,5 litre su ilave edip doğranmış çöven köklerini içine atıyoruz yarım saat kaynatıp 2 saat dinlendiriyoruz tekrardan ocağın altını yakıp bir yarım saat daha kaynatıp 2 saat daha dinlenmeye bırakıyoruz süzerek ilk koyduğumuz kavanozun içine ekliyoruz.

    Bu sefer tenceremize 2 litre su ilave ediyoruz doğranmış çöven köklerini içine atıyoruz yarım saat kaynatıp bir gece bekletiyoruz ertesi gün ocağın altını yakıp yarım saat daha kaynatıp 2 saat dinlenmeye bırakıyoruz 2 saat sonra ocağın altını tekrardan yakıp yarım saat daha kaynatıp 2 saat dinlenmeye bırakıyoruz kökleri süzerek ilk koyduğumuz kavanozun içine ekliyoruz. Çöven köklerinin suyu çekmesi ve kaynatım esnasında buharlaşan sudan dolayı 5 veya 6 litre arası çöven suyu elde ediyoruz. Biraz meşakkatli bir iş olsa da hem ucuz hem de sağlıklı bir temizlik aracı.

    Umarım size bir faydam dokunmuştur sorularınız olursa cevaplaya bilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Şu an bu arkadaşın yorumu altında ne yazdığımı hatırlamıyorum ama yazar tarafından silinecek bisey yazmadığına eminim. Yazar arkadaşım neden sildin yorumumu sorabilir miyim.?

      Sil
  3. Selamlar.Bu çöven suyunu katı hale getirip günlük saçımızı temizleyebilir miyiz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Bünyamin Bey, yukarıda Yalçın Bey çok güzel bir köpük yapma videosu paylaşmış. Ben de henüz denemedim, çok yakında deneyip paylaşmayı düşünüyorum.http://www.youtube.com/watch?v=OoEC2Po7eAA&feature=youtu.be

      Sil
  4. Peki kaç gün dayanabiliyor bozulmadan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeyep Hanım birkaç gün rahatlıkla dayanıyor, buzdolabı ve kışın balkon gibi ortamlar saklamak için ideal..Şu sıralar sirke ve propolis ilavesiyle fermantasyonu önleme çalışmalarım sürüyor çok yakında paylaşmak ümidiyle..

      Sil
  5. tozunu kaynattım saçlarımı yıkadım ama köpürmedi niye acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, köpürme suya hareket verdiğininizde gerçekleşiyor. Çalkalama, çırpma, köpük makinasında sıkıştırma gibi..

      Sil
  6. arkadaslar çöğen kökü almak isteyene dogal dağ ve dere çoögeni temin ederim aktarda 100 gr 3tl yani kilo 30 tl ben kilo 20 tl kargo size gönderim yaparim ğüvenin temini icinde once alirsiniz bakarsiniz sonra Allah rizasi icin parasini yollarsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nasil.ulaşabiliriz acil dönüş saglarsaniz sevinirim

      Sil
    2. Size nasil.ulaşabiliriz acil dönüş saglarsaniz sevinirim

      Sil
  7. arkadaslar çöğen kökü almak isteyene dogal dağ ve dere çoögeni temin ederim aktarda 100 gr 3tl yani kilo 30 tl ben kilo 20 tl kargo size gönderim yaparim ğüvenin temini icinde once alirsiniz bakarsiniz sonra Allah rizasi icin parasini yollarsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size nasıl ulaşabiliriz çöven kökü icin

      Sil
  8. bu bitkiyi nereden alıyorsunuz

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Safinaz Hanım, tüccarından alıyorum. Almak istiyorsanız, Sipariş bölümünde bilgilerimiz mevcut.

    YanıtlaSil
  10. köpük helvası yaptım ama oranlarda hata yaptım herhalde helva acı oldu.sebebi ne olabilir.hem ayrıca helvanın bol miktarda suyu çıktı.bana çöven suyunun yapımını tekrar anlatırmısınız.1 litre çöven suyu yapımı için nekadar şeker kullanılıyor.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba. Bende Helva yapmak için denemek istedim. Fakat acı oldu. Çöven ve su miktarı konusunda bilgi verir isiniz ve her kaynatmadan sonra soğutma şart mı. Bitkiler içinde mi soğutuyoruz

    YanıtlaSil
  12. Evde nasıl yapabiliriz o köpüğu ?

    YanıtlaSil
  13. Çöven kökü nerden bulabiliriz. Bunun satışını yapan kimlerdir. Yüklü miktarda temin etmem gerekiyor.

    YanıtlaSil
  14. Ya helva nasıl yapıyorsunuz kaç saattir araştırıyorum bulamadım ölçü. Helva için ne kadar çöven suyu ekliyorsunuz ve o suyu tam tamına nasıl elde ediyorsunuz? Ayrıca o kadar çok pastalarda kullanmak zararlı değil mi?

    YanıtlaSil
  15. Helva yapmak içinde aynı şekilde mi hazırlanıyor.

    YanıtlaSil